onsdag 12. mai 2010

Bloggen feirer 2 år!

Hurra, bloggen min fyller to år sånn circa i disse dager. Jeg tenkte derfor å kavalkadere over hver måned siden den gang, altså mai totusenogåtte*. Det var altså det jeg tenkte, men siden jeg er så flau over alt jeg skrev i mai, hopper vi over den måneden og begynner på juni 2008, selv om den ikke er noe å skryte av heller. Jeg vil likevel trekke frem Mimrestund, ikke pga. selve teksten, men fordi den har så mange fine bilder.*


Juli 2008: I følge bloggen er jeg helt schisofren og vet ikke helt om jeg vil ha jobb eller ikke , men innlegget om Roskilde er nok det mest serri.




August 2008: Vi sykler og jeg sykler og jeg lager min egen personlige matpyramide, men dette er deffo det gøyeste innlegget.


September 2008: Jeg filosoferer over livet videre, men det som hender der og da er mye gøyere!




Oktober 2008: Jeg mista mobilen og trodde som alltid hver gang det skjer at livet er over, jeg begynner å skrive om litt mer seriøse ting enn bare om hvor fyllesyk jeg er, som f.eks. om bussproblemer og dagbok vs. blogg, og jeg er absurd og føler meg gammel, men det er sikkert bare fordi jeg noen dager tidligere mimrer om barndommen.



November 2008: Tilogmed jeg nevner presidentvalget i USA og kjefter på NAV, jeg drømmer rare ting og innrømmer at en kaffe sjeldent er én kaffe, men ti øl.

Desember 2008: Jeg flasher bokhylla på rommet hos mamma og pappa som jeg ikke lenger bor i og begynner å forstå at det er flere enn jeg tror som leser bloggen.

Januar 2009: Jeg har akkurat oppdaget Dag Solstad, revealer min fortid som fantasyentusiast og bruker et helt innlegg på å skrive om ulike supper og grønnsaker.



Februar 2009: Jeg tar bilde av noe fint fra Danmark, besøker Bergen og skriver SYKT mye om mat, blant annet om vin, ost og fisk.



Mars 2009: Jeg skriver om bookcrossing og postcrossing og om hvordan det er å jobbe i en bank.



April 2009
: Jeg planlegger å dra til Oslo, nevner A Concise Chinese-English Dictionary For Lovers av Xiaolu Guo for første gang (nå har jeg ikke tall på hvor mange ganger jeg har skrevet om den boka på bloggen -I love it!) og skulle ønske jeg kunne male, hva nå enn det måtte bety.



Mai 2009: Jeg tegner en ubåt jeg har lyst på og øver meg på nynorsk (drep meg ikke, nynorskfantaster!).

Juni 2009: Havfruer og cyborger er et emne som går igjen og jeg skriver om noe så random som mitt forhold til Belgia.




Juli 2009: I god avisånd er det agurktid også hos meg, men jeg får da skrevet litt om mine beskjedne, men gode, mål med livet.

August 2009: Sofia og jeg ønsker oss en falabellahest, men det er ikke derfor vi holder auksjon i garasjen på Grim. Pluss jeg får meg endelig jobb, woho!



September 2009: Jeg kjøper mitt første møbel evvah, mens Mary-Kate er i Bergen.

Oktober 2009: Jeg kjøper oppvasksåpe og toalettpapir for første gang i mitt liv, mens turen til London sammen med Ea og Roger på besøk hos Sofia er min femte tur dit.




November 2009: Jeg er grepet av voksenverden og vil helst bare stikke av til Istanbul, jeg begynner for alvor å høre sykt mye på radio og jeg slutter å røyke, woho!

Desember 2009: En fryktelig dau måned når det gjelder blogging, alt dere får lese er at jeg er forelsket i Anton Chekhov og lagde drops på kjøkkenet sammen med Simon og Vilde.

Januar 2010: I god bloggeånd har jeg årskavalkade over 2009 (bortsett fra at det ikke er noen bilder, bare tekst), og Mary-Kate-obsessionen blir ikke lenger holdt skjult for dere (ikke A Tea Partys Kjellerrock-konsert heller).

Februar 2010: Jeg får min nye data, Ea og jeg tar en forsmak på våren i Barcelona, jeg lager en hjemme hos-reportasje og jeg ser Kjell Askildsen IRL!!!

Mars 2010: Jeg leser Moby Dick (og hundre andre bøker), handler bøker på antikvariater og loppemarkeder og skriver et gjesteinnlegg på en annen blogg, enda jeg ikke har fri i påsken.

April 2010: Jeg avslører noen av mine guilty pleasures og dessuten at vi akter å dra vår kos til København i slutten av juni,og svarer for det meste på mine egne spørreskjemaer.







*Alle innlegg før dette puttet jeg inn etter at bloggen ble opprettet mai 2008. Jeg jukset litt for å fylle den litt opp fort. Det var sånne ting jeg hadde skrevet som notater på Facebook. Som f.eks. et notat om Videokassettene som ble slitt ut og En av mine foreleskelser.

Ingen kommentarer: