tirsdag 11. mai 2010

Hverdagsformiddag

Under morgenbadingen i svømmehallen i dag (jeg stod opp kvart over fem!!!) var jeg den eneste under førti, ettersomhva jeg kunne se, og det er jo ikke alltid like lett siden jeg har minus 6 på det ene øyet og minus 1-komma-noe på det andre, eller inntil i går for da hadde jeg synstest (sånn at Statens Vegvesen kan la meg få ta lappen) og optikeren sa at jeg har fått bedre syn. Det har seg slik at jeg er svært nærsynt, men alderen har slått inn og begynner å gjøre meg langsynt, det går med andre ord den andre veien. Tenk, allerede nå, som tjueénåring! Uæh!

Forøvrig var det såvidt jeg kom meg fram til den synstesten i går formiddag, byen er et svare strev på hverdagsformiddager, den er fylt opp av vordende mødre med mager, og alle sammen er så jævla gravide. Jeg hater det. De står så sykt lenge i fotobutikken, de skal ha den perfekte ramma til babybildet, det tar ingen ende, jeg må vente på dette enda jeg bare skal levere inn et lusent engangskamera til fremkalling. Eller de sniker i køen, som om de var så handycappa at de ikke kan vente på at jeg bruker et minutt på å betale først. Og i parkene står de som er blitt mødre (det er blitt vår, så de har bevegd seg ut fra Drømmeplassen) med sine fleretusenkroners barnevogner (lastet med kommende storforbrukere) med en latte-to-go (det kunne de ikke drikke da de var preggis) og jatter og skravler som høner (de er garantert godt gift alle sammen). Ugh.

Eller det var litt dømmende. Men de kan takke seg selv når de snakker så høyt i parken, jeg må da få lov til å sitte der jeg også, jeg vil jo bare spise lunsj i fred.

3 kommentarer:

Anonym sa...

SHIT, du har så sykt blitt utsatt for barnevognmafiaen (både aspirantene og de innvidde)!!! Du ar min dypeste medfølelse, de er skrekkelige kreaturer.

Kathleen sa...

Ja, fy faen, det er nesten verre enn lørdagsformiddager (bortsett fra når man beveger seg vekk fra shoppingland og de verste gatene, for da er jo lørdagsformiddager riktig så hyggelige).

Unknown sa...

Kvart over fem er jo det absolutt seneste man kan stå opp på hverdagene for tiden, så det er egentlig bare såvidt du har lov til å gi deg selv et klapp på skulderen for den der ;)