fredag 27. desember 2013

Årssummering 2013: Oktober

I oktober leser jeg dikt og skriver masse. Tenker mye på hunden jeg en dag skal ha og på Pål Sverre Hagen som er så kjekk. Drikker whisky med jobben og begynner å skrive for Fædrelandsvennen. Lou Reed dør og jeg hører på Velvet Underground en hel kveld, noe jeg ikke har gjort siden jeg var tenåring. Alice Munro får Nobelprisen i litteratur og jeg skulle ønske jeg var i Oslo og kunne høre på Sasha Grey i samtale med Audun Vinger. 

Månedens beste bok: Ingen som skilte seg veldig positivt ut. 
Månedens kjipeste bok: Gjøre godt av Trude Marstein.


I oktober får jeg avlagsbrev fra Finnmark fylkeskommune på en jobb jeg har søkt på. Min plan om å oppholde meg en lengre periode i Nord-Norge må utsettes.


Løper mye i bymarka og høsten er fin.


Får meg en dansk varmblods på delfôr. 


Leser Klasskampen. 


Planlegger å sende inn et spørsmål til Vigdis Hjorth i spalten hennes i Bokmagasinet, men glemmer det helt bort. 


I oktober kjøper jeg meg et gresskar på impuls og lager gresskarsuppe av kjøttet og snacks av kjernene. 

Ingen kommentarer: