torsdag 19. desember 2013

Årssummering 2013: Mai

I mai slo jeg opp med han som jeg var sammen med i nesten fem år. Jeg leste ekstremt mange bøker, leverte inn bacheloroppgaven og hadde eksamen. 

Månedens beste bok: Nesten hele forfatterskapet til Helle Helle. (Jeg leste alle bøkene hennes på rappen.)
Månedens kjipeste bok: Gidder jeg ikke nevne en gang


En annen forfatter jeg oppdaget i mai og som jeg likte veldig godt var Ingvild H. Rishøi. 


Var på Kulturhistorisk museum i Oslo og så en utstilling om menneskets bruk av hesten opp igjennom historien. Lærte ingenting nytt. Etterpå fikk jeg gratis økologisk is fra Charlottes iskrem


Før jeg slo opp med kjæresten klarte han å lokke meg inn på Blitz for å kjøpe kaffe. Det var kanskje det som gjorde utslaget. (Neida.)


Vil gjerne fremstille meg som en fin dame, men det er egentlig dette som er sannheten. Skrubbsår på knærne, en dott hår på hodet som jeg aldri grer, for lat til å ta på mine egne sko og med en sigg i hånden.
os

I Bergen var det vår og jeg tok bilde av det. 


Var mye på fjelltur i Bergensfjellene.
opp

Så hele andre sesong av Girls og gjenkjente meg minst like mye som under sesong en. Gleder meg veldig til sesong tre neste måned! 


For å prøve noe nytt, tok jeg, istedet for å ta buss/tog/fly, båt hjem til Kristiansand fra Bergen. I hvertfall delvis. Den gikk bare til Stavanger. Underveis stoppet vi i Haugesund. Det var ikke så veldig spennende, men helt ok. 


Spiste stekt makrell fisket opp av Skagerrak. At dette (og reker) er livretten min er kanskje det mest klisjéaktige sørlandske ved meg. Ellers er jeg ateist, snakker blandingsdialekt med mye østlandsk i og synes båtliv er dødskjedelig. 



Det var vår i Kristiansand også, og det tok jeg også bilde av. 


Holmer og skjær. <3 


Gikk syvfjellsturen for andre gang. Jeg ble mye mindre sliten i år enn to år tidligere, og jeg brukte mye mindre tid. Det føles godt at ting går fremover. En dag går jeg sikkert opp Kilimanjaro. (Med min egen ryggsekk, ikke med lokale ryggsekkbærere.)

Ingen kommentarer: