søndag 30. juni 2013

Nord-Korea, novellekunst og bøker på svensk: Bøkene jeg leste i juni

PROSA
1. THE ORPHAN MASTER'S SON av Adam Johnson

2. PARADIS ULTRA LIGHT av Rosa Liksom
3. WAYS OF GOING HOME av Alejandro Zambra
4. DEN AMERIKANSKA FLICKAN av Monika Fagerholm
5. FIFTY SHADES OF GREY av E.L. James
6. THE BOOK OF SALT av Monique Truong
7. BIPAVILJONGEN av Leena Krohn 
8. DET HUN VISSTE av Lydia Davis 

9. SAMTALE VENTAR av Marit Eikemo
10. THE SERIALIST av David Gordon 


ANNET
11. NJÅLS SAGA

---


DEN BESTE BOKA

Det hun visste av Lydia Davis. Novellekunst av ypperste kvalitet! 

DEN KJIPESTE BOKA
Fifty shades herregud. Men det er opplagt. Bortsett fra det synes jeg Njåls saga var dritkjedelig, bare en masse oppramsing av lover og tretter. Sagaen om laxdølene, som jeg leste i fjor vår, var mye gøyere! 

3 kommentarer:

Tine sa...

Den eneste jeg har lest er nr. 1 på listen din. Jeg leste den på norsk, og likte den veldig godt. Fifty shades kommer jeg ikke til å bry meg med... :)

Anita Ness sa...

nr 3- Zamra- likte jeg veldig godt.
Fifty shades, nr to ble jeg aldri ferdig med..

Kathleen sa...

Men du likte tydeligvis eneren godt nok til å gidde å lese toeren?