søndag 9. juni 2013

Bokfrokost xciii


honningmelon (som kasseekspeditøren i butikken måtte gå og veie for meg da jeg ikke hadde gjort det selv;  her i Finland må man nemlig veie frukt & grønt selv og så sette på en klistrelapp med strekkode som popper ut av en maskin).
The Orphan Master's Son av Adam Johnson.
grønn te med sitron.

Min første frokost i Finland. Etter den tok jeg enda en 'min første', jeg dro nemlig ut på løpetur. Jeg tror aldri jeg har dratt ut på løpetur i et annet land enn Norge før. Tror jeg (men det kan selvfølgelig hende at hukommelsen min minner meg på at jeg har faktisk det om litt, for det er ikke helt klart for meg).

Da kom jeg bl.a. over et naturreservat/fuglepark/sump. Der var det fuglekikkere og en masse øyenstikkere.





I en av disse bygningene på andre siden av vannet bor jeg. Majstranden heter det.

























Det var en fin tur og nå har jeg tatt på meg sommerkjole for det er skikkelig fint vær og jeg akter å finne et sted hvor de selger kaffe (har ikke installert meg med egen kaffe på kjøkkenet ennå, og i dag er det søndag) og begynne på pensumet om den finsksvenske språkidentiteten (som jeg btw nettopp lastet over som pdf på lesebrettet, halleluja, enda en fantastisk ting med lesebrett, man kan ta med seg alt i én bok).

Ingen kommentarer: