mandag 18. oktober 2010

De 5 fineste hesterasene

1. Araberhest.
(Dette er ørkenhesten og vinner stadigvekk førsteplass i kåringer av verdens fineste hesterase.)




















2. Holsteiner.
(Dette er hesterasen de avler på stutteriet hvor Wendy bor.)



3. Welsh cob, seksjon D.
(Min hest var en welsh cob, det er nok til at denne hesterasen havner på denne listen, men altså, den er superfin.)





















4. Frieserhest.
(For det meste synes jeg tynne, raske trippehester er de fineste hesterasene, men denne tunghesterasen kom altså på lista.)














































Close kandidater: falabellahest (bare fordi det er en levende barbiehest), shagya-araber, tinker, mustang, hannoveraner, oldenburger, palomino, haflinger, exmoorponni, nordlandshest.

5 kommentarer:

Hanne sa...

liker topp 5-listene dine :)
Friserhestene er så vakre :)

Ine sa...

Oi, denne lista likte jeg veldig godt, spesielt den lille kommentaren om Wendy :)

Sånn uoppfordret kommer jeg med min liste: 1. Islandshest. 2. Fjording. 3. Dølahest. 4. Lynghest/nordlandshest. 5. Tinker. (Jeg er visst voldomst patriotisk når det kommer til hesteraser!)

Kathleen sa...

Ine, ja, du er det, bortsett fra tinkeren. Å, de er kjempefine. Jeg var veldig glad i fjordinger da jeg var liten, helt til jeg fikk en fjording på halvfôr som var den staeste hesten jeg noensinne hadde møtt. Hun var rett og slett en kjerring!

Kathleen sa...

:)

Anonym sa...

Jer er enig i Friserne, men ville nok ha hatt med Islandhestene her.

Men så er jo hester stort sett magiske uanvhengig av rase ;)