lørdag 30. juni 2012

festivalregn

under styling & blogging-teltene
står jeg og leser david foster wallace
mens jeg tørker buksene med en hårføner
og jentene rundt meg gjør sminketing
(jeg vet ikke hva noe av det de gjør heter)

tenker hvorfor ikke blogge om dette, mens jeg venter på at regnet skal slutte
men pc-ene rekker ikke bli ledige
før jeg føler behov for å gjøre noe annet
drikke litago (som er bedre enn mathilde)
røyke en røyk
snakke med noen
som kommer syklende
redde (om ikke teltet, så) soveposen min
stjele kaffe fra frivilligteltet
(det er timesvis til skift)
som jeg tømmer på styrten
og en skive med smør
(jeg spiser aldri ellers smør)
jeg spør en masse spørsmål til småjentene bak skranken om ting jeg ikke vet
men som jeg ikke har behov for å vite
bare for å kunne bli lenger
under tak
og ikke ble hevet ut, om jeg bare sitter i sofaen og slacker
som de to guttene gjorde
de ble hevet ut
de var ikke en gang frivillige
de ville bare sitte inne et sted
tidlig på morgenen
(de hadde ikke lagt seg)
de måtte gå
kom vi chiller'n i bilen, sa han ene
ok, sa han andre

1 kommentar:

Anonym sa...

Festivaaaaaal <3 <3 <3 <3 Høres sykt fint ut, jeg savner festivalregn.