mandag 16. juli 2012

Sommerrapport 2

Et av de sykt få bildene av kjæresten min og jeg.


















Den siste uka som har gått har jeg feiret 60-årsdag, spist rægår & spiralloff i parken, besøkt kolonihagene på Kongsgård, gått opp på Prekestolen, løpt den gamle postveien over Groheia (som, for de som ikke liker å løpe, anbefales som sykkeltur), spist jordbær med fløtesaus og hjemmelaga oreokake på jobb, bada i sjøen og brent meg på brannmaneter (jeg følte jeg var med i et real life Pacman-spill), lest Strindberg på bussen, vært sammen med kjæresten min i 4 år og drukket øl på Fiskebrygga. Veldig kristiansanssommer, og jeg liker det. Det gjør ikke noe at været er litt labert (det regner i hvertfall ikke). De to siste somrene har jeg tilbragt i utlandet, så dette har jeg savnet. Nå forbereder jeg meg på å logge meg inn på Samordna opptak den kommende uka og finne ut hva høsten bringer. Jeg er spent! Kanskje skal jeg kjøpe meg en sykkel også, det har jeg ikke hatt siden min forrige ble stjelt i totusenogseks, under Quartfestivalen, enten under nachspiel en, nachspiel to eller nachspiel tre, jeg vet ikke. Jeg var der jo ikke. Tjallabais!

6 kommentarer:

Synne sa...

Høres ut som en heftig uke! Jeg har moret meg med alle bildene og med dine refleksjoner rundt språkbruk i romantisk sammenheng. Håper denne uken blir like bra og at Samordna opptak viser det du ønsker deg!
---
Ny blogg: www.etdrysskanel.wordpress.com

Haruhi sa...

"Det gjør ikke noe at været er litt labert (det regner i hvertfall ikke)."

ENIG! I dag spiste jeg jordbær med melk og sukker til frokost, mens jeg satt under et ullpledd i sofaen. Elsker norsk sommer.

Kathleen sa...

Elsker norsk sommer! Og man blir så glad når det først er varmt! Som f.eks. i dag. I går satt jeg meg i en tornebusk fordi jeg fant busker med markjorbær. I vinden. Det var litt kaldt, men nå er det ingen flere markjorbær på hele den øya.

Anonym sa...

Hva søkte du på? (jf. Samordna opptak)

Johanne sa...

Det blir spanande å sjå kva du skal til hausten! Eg kom inn på UiB, digital kultur, men kjem nok til å gå grafisk design som eg fekk tilbud om for lenge sidan. Det høyres gøy ut å gå på universitetet, men samtidig er eg usikker på om meir teori er det rette valet for meg no.

Kathleen sa...

Det blir UiB på meg også!