tirsdag 29. mai 2018

Halvveis til en master

I går gikk jeg inn i eksamenslokalet fra solskinnet utenfor, da jeg gikk ut igjen regnet det. Jeg hadde allerede kommentert mange statistiske modeller før jeg snudde meg mot de store dørene inn til salen som stod åpne (det hadde vært problemer med varmen i salen under tidligere eksamener), og så at bakken utenfor var våt. I flere uker har det vært sol og sommer, jeg har vært og badet mange ganger. Til og med dagen før eksamen dro vi for å bade.

Dette var den siste eksamenen. Fra nå av er det bare masteroppgaven. Om én uke drar jeg til Svalbard. Da blir det lite bading. (Jeg løp ut i Adventfjorden forrige gang, dukket under og løp opp igjen. Det var helvetes kaldt.)

Etter eksamen gikk jeg hjem i duskregnet, det luktet så godt. Jeg hadde heldigvis tatt med meg en slags jakke i sekken. Jeg dro hjem, drakk øl, stekte torsk, kokte pasta og lagde både tomatsaus og pesto fra scratch mens jeg hørte på en podcast om Philip Roth. Jeg leser for tiden I Married a Communist, og det er vel det jeg har mest lyst til å gjøre i sommer: lese Philip Roth og bade. Men man kan som kjent ikke alltid gjøre det man har mest lyst til.

Strandliv i mai. 

Ingen kommentarer: