lørdag 8. november 2008

Nyheter om boka

Det føles litt ut som om det er søndag i dag. Trolig skyldes det at jeg allerede har vært på fylla to dager på rad (det har blitt så billig med fylla i det siste - jeg blir jo høylydt etter to halvlitere, full etter fire).

Men, å, jeg har noe veldig viktig å fortelle! Agenten min har ringt til Aschehoug og spurt hvor det har blitt av tilbakemeldinga på boka, som jeg skulle hatt for uker siden, og damen på telefonen sa at de holdt på å vurdere den ennå og at hun ikke visste hvorfor den tok så lang tid, og at hun skulle finne ut av det og ringe tilbake. Og det er fint, for boken min er ikke av det lengste slaget å lese, så det må jo bety at de bruker lang tid på den for å finne ut om den er noe eller ikke. De forkaster meg ikke med en gang og sier den er noe dritt, nei, de vet ikke, rett og slett. Håper jeg.

Jeg har og funnet ny tittel til boka. Den er bedre, og jeg hadde ihvertfall tatt opp en bok som het det. Selv om jeg ikke er helt sikker på den heller.

Og jeg fikk lyst til å se over boka mi igjen, men etter å ha lest litt måtte jeg bare stoppe fordi jeg plutselig ble så redd for at jeg skulle komme til å hate det og tenke "Nei, hvorfor i helvete har jeg sendt dette til forlag?" og skrinlegge hele prosjektet. For det har skjedd så mange ganger at jeg har synes at noe jeg har skrevet er bra, for så å hate det noen måneder etterpå og tenke "Fy faen, Kathleen, dette er noe møkk!". Også blir jeg flau på mine egne vegne over at jeg kunne skrive noe sånt. Sånn er det tilogmed med enkelte tidligere blogginnlegg innpå her også. Jeg kommer sikkert til å synes at dette blogginnlegget er teit om noen måneder. Men jeg antar det er litt bra at det er sånn også, for jeg tenker jo alltid at jeg skal bli bedre for hver neste gang jeg skriver, og selv om det kanskje ikke merkes på hver neste tekst, så er det jo motivasjon for å skrive mer.

Men nå må jeg ta meg en dusj og starte dagen ordentlig, så mye som klokken 16:51. Til unnskyldning kom jeg ikke hjem fra nachspiel før kl.7 i dag morges.

Ingen kommentarer: