onsdag 10. februar 2016

Bøkene jeg leste i januar



Har kommet til en periode hvor jeg helst bare vil lese sakprosa. Igjen. Men jeg leste én diktsamling i januar, og den var til gjengjeld virkelig fornøyelig. The Albertine Workout er en diktsamling om Albertine i På sporet av den tapte tid. Som jeg forøvrig leser andre bind av akkurat nå, eller for å være helt ærlig så begynte jeg på den i juleferien, men den har siden bare blitt liggende på nattbordet mitt (jeg har omsider fått nattbord!). Dog var den beste boka jeg leste kanskje The Horse, som er utgitt av Scientific American. Hester altså. Verdens vakreste dyr.


POESI

1. THE ALBERTINE WORKOUT av Anne Carson


PROSA
2. MYSTERIEAVENYEN av John Irving

SAKPROSA
3. WOMAN'S IN HUMANITY TO WOMAN av Phyllis Chesler

4. THE HORSE: THE EPIC HISTORY OF OUR NOBLE COMPANION av Wendy Williams

Ingen kommentarer: