onsdag 30. april 2014

Bøkene jeg leste i april; biologi, hester og togreiser

I april har jeg visst bare lest én eneste skjønnlitterær bok. Og om den er helt skjønnlitterær kan jo diskuteres, det er Hamsuns reiseskildringer fra Kaukasus. En herlig bok! 

Jeg har egentlig lest mer, jeg har en haug med halvleste bøker på pulten. Ingen bøker som ikke er ferdig lest får havne på listene mine, skjønner dere. Og så har jeg lest en del til biologieksamen, som var i går; jeg fikk en sekser og er kjempeglad ennå! Eksamenslesningen har også preget det andre jeg har lest denne måneden. Bortsett fra I æventyrland kan alt på lista (sakprosa) relateres til biologi.



Jo, også var jeg på hytta i påska og leste gamle Pennyklubb-bøker om unge jockeyspirer og fullblodshester i Sørstatene. Litt gøy da!

Nå er fysikkeksamen neste. 

Ha en fin mai måned!

---

SAKPROSA
1. DET TAPTE PARADIS av Dag O. Hessen
2. EN YTTERST INTERESSANT BOK OM DYRENES VERDEN av John Lloyd og John Mitchinson
3. THE GREATEST SHOW ON EARTH: THE EVIDENCE FOR EVOLUTION av Richard Dawkins
4. VERDEN UTEN OSS av Alan Weisman

PROSA

5. I ÆVENTYRLAND av Knut Hamsun

---

DEN BESTE BOKA
I æventyrland og The Greatest Show on Earth. (Elsker tittelen.) Dyreboka var også morsom å lese. 

DEN KJIPESTE BOKA

Ingen av bøkene var kjipe. Det er sånn det skal være! 

4 kommentarer:

Tine sa...

Det forundrer deg sikkert ikke når jeg sier at jeg ikke har lest noen av disse bøkene :) Ikke akkurat main streem. Jeg har "På gjengrodde stier liggende, og skal høre den ganske snart.
Gratulerer med 6`eren, og lykke til med fysikkeksamen!

Janicke sa...

Gratulerer - godt jobbet!

Anonym sa...

Hehe, fullblodserien var favoritten min fra Pennyklubben da jeg var liten. De inspirerte meg til å søke jobb i en galoppstall og jobbe der i 6 år.
God mai til deg!
B

Kathleen sa...

Wow, kult! Hva jobbet du som? Hestepasser? Alt jeg kan om galoppsport kan jeg fra Pennyklubben, haha. Jeg driver bare med klassisk engelsk ridning.