mandag 27. februar 2012

Mythbusting Los Angeles

LA er ikke bare en bitteliten skyline downtown som folk ler av fordi de tenker på NYC. LA er også bydelene sine (selv om de egentlig er selvstendige byer hvis vi skal være helt korrekte). F.eks. Marina del Rey.


I Marina del Rey bor det pelikaner. Pelikaner får meg alltid til å tenke på Pelle Pelikan i Bamse Bjørn-tegneserien. Han har plass til alt inni nebbet sitt:




Mamma og pappa i Marina del Rey.


Og Venice. Der Hank Moody befinner seg i de første sesongene av TV-serien Californication. Weee!
writer



I Venice Beach bor det duer.
kurr kurr

Og måker.
keep our beaches clean

I Venice Beach lager de bord av surfebrett.


Og så har vi Beverly Hills. Byen i USA med highest income. (De har sikkert ikke skatt der.)
rich


Parkeringshus på et kjøpesenter i Beverly Hills. Her tenkte jeg på TV-serien Dirty Sexy Money, når han ene rike kiden i familien Darling bestemmer seg for leve et vanlig liv som oss dødelige og altså da tar seg jobb som parkeringsmann (en sånn en som parkerer bilen for deg, vet du, jeg vet egentlig ikke hva det heter).



Skilt med glitterbokstaver. Og sola, sola den er så sterk og jeg hadde glemt solbrillene mine.
vondt

Min bror hadde ikke glemt solbrillene sine.



Det går busser i Beverly Hills, hvem hadde trodd det. Mythbusted!
kollektiv

Rastabuss.


Lunsj på Farmer's Market i Los Angeles. Kjempegod mat!
buffe

Enøyd, rødt monster.
tagg

Bakeri for hunder. 


Frisk frukt på Farmer's Market.
ananas


Tørket chillisnacks.


Smoothie.



Hippiebil.
festival

Tørkede grønnsaker. Nam!

8 kommentarer:

Trine sa...

Åh! Venice beach, altså. Var nettopp i LA selv, men hadde langt i fra god nok tid til å utforske hele den digre byen!

Anette sa...

Ohh, jeg misunner virkelig deg som får oppleve et slikt sted. Så utrolig mye artig!

Skulle ønske alle busser gikk med skilt der det stod "Ha en fin dag" her i Norge også.

Synne sa...

Hundebakeri, herlighet! Så gøy skråstrek skremmende!
Jeg hadde forresten gått i bakken uten solbriller under slike forhold, du skal ha heder for å ha holdt ut. Glitterskiltene og hippiebilene er så typiske, altså.
Takk for fine bilder å drømme seg vekk i på en mørk mandagskveld!

Floka sa...

Nå ble jeg SYKT misunnelig. Håper du hadde en superkjekk tur.

Camilla sa...

Åhhh. Jeg har så lyst til å reise til L.A en gang!!

Kathleen sa...

Trine, ja, det er jo kjempestort, men jeg tror nok jeg skal dit igjen. Jeg er jo dødsforelsket i vestkysten. (Og ville vesten.) Kanskje jeg da kan skate på Venice Beach. Og Anette, jeg har sett busser i Norge som ønsker meg en fin dag!

Anette sa...

Fantastisk!! Går det an å lengte til et sted man aldri har vært?? Klem fra Anette :)

Kathleen sa...

Jaaa, jeg lengtet til dette stedet lenge før jeg var der! I syv år lengtet jeg til California! (Hva bøker gjør ass)