lørdag 15. januar 2011

Lørdagsmorgen, ute rekker snøen opp til over knærne og jeg er 1,80 høy

Tenker jeg er misunnelig på hun på Facebook som jeg ikke har møtt på flere år som bor i Paris og at jeg også skal bo der når jeg kan fransk nogenlunde nok, om et år eller to, tenker jeg har litt vondt i skuldrene, tenker at det kanskje er fordi jeg har holdt vektene feil, tenker at jeg snart er ferdig med Ruth Lillegravens Store stygge dikt som ligger oppå en konvolutt med innhold et brev jeg skrev i går mens vi hørte på National Rap Show og jeg spiste moccabønner fra julen og han drakk rom, bare rom, ikke noe annet, ikke en gang on the rocks, tenker på at det er kjempelenge siden jeg hørte på Velvet Underground, hører på Candy says nå, tenker at neste sang skal bli Stephanie says, tenker jeg ikke skriver nok, burde skrive mer, tenker jeg gjør for mye ingenting, tenker at kjøkkenet ser ut som et helvete selv om jeg tok oppvasken på torsdag mens jeg hørte på Lydverket og de spilte en ny sang av PJ Harvey og at også hun er det lenge siden jeg har hørt, tenker at jeg elsker PJ Harvey, men aldri identifiserer meg som en som elsker PJ Harvey på samme måte som jeg aldri identifiserer meg som ei jente, tenker hva identifiserer jeg meg som?, tenker at jeg identifiserer meg som en som elsker Kjell Askildsen og en som pleier å ha med matpakke i blikkboks og ikke liker varm mat til lunsj, men bare blant annet, og det sier ikke mye uansett, tenker på at jeg vil skrive et innlegg om Mio, min Mio, men at det sannsynligvis blir for teit fordi jeg har tenkt på det så lenge uten å ha gjort det ennå, tenker at jeg er 22 og at sist jeg hadde bursdag lurte jeg på om jeg ble 22 eller 23, tenker at nå spiller det ingen rolle lenger, det er ingen alder å nå lenger, samme det, hva er forskjellen, det er ikke som 17 og 18, tenker på da jeg var sytten og brydde meg om norsk rock og var på konsert med 120 days tre ganger og den første gangen het de fortsatt The Beautiful People, tenker hvorfor skriver jeg dette?, det er sykt flaut og at jeg ikke lenger bryr meg om norsk rock, og egentlig ikke rock heller, men at Velvet Underground er et unntak.

3 kommentarer:

anonym baby sa...

jeg vil og til paris

Anonym sa...

Nai, bli med til Berlin!

Hilsen gruppepress

Kathleen sa...

Anbefal meg en fin/fet bok hvor folk går rundt i Berlin! :-D