tirsdag 3. april 2012

Bokfrokost xxxvi


















nystekte rundtsykker.
kremost naturell.
agurk.
kaffe.
vann.
mango.
avocado.
salat.
et gammelt Hjemmet-blad  som vi fant liggende og hvor vi leste om Sossen Krohg og hennes superutsvevende liv som faktisk gjorde at jeg fikk lyst til å lese selvbiografien hennes Hekletøy med store hull. Sykt fin dame som var sammen med barnebarnet til Christian Krogh (som jeg løy på meg under muntlig eksamen i norsk på videregående at jeg hadde lest; ungdomssløvsinnet gjorde at jeg aldri rakk å lese Albertine enda den var på særmemnet mitt) i femtifem år, som hun møtte på en utkledningsfest utkledd som blomsterpotte mens han, Guy Krohg (halvt fransk, seff), var utkledd som en sultan, mens hun, Sossen, fortsatt var gift med en annen (ektemannen bare: whatever), og så ble hun og Guy gift, helt til han døde, selv om de (eller kanskje nettopp derfor?) hadde elskere på si begge to. Skikkelig romantisk!

Ingen kommentarer: