mandag 5. desember 2011

Desember er min yndlingsmåned fordi:

. . . DET SNØR!!! Snø er det vakreste, fineste og gøyeste i verden! Ååå! Håper den legger seg og blir helt til mars! Å, jeg elsker snø!
. . . man kan delta i NSBs julekalender og vinne gavekort på togreiser og interrailbilletter og bøker om togreiser. Jeg vil vinne! Håper jeg vinner. Jeg sitter og forestiller meg hva jeg skal gjøre hvis jeg vinner hovedpremien på togreisegavekort for femtusen kroner. Ååå, jeg vil vinne!
. . . nattehimmelen er så kald og klar og tar helt pusten fra meg.
. . . vi skyter opp fyrverkeri.
. . . vi drikker mengder av sjampis og spiser mengder av marsipan.
. . . jeg har bursdag.
. . . jeg kan gå i termodress.
. . . det er klementiner overalt.

(Foreløpig sitter jeg inne på biblioteket og leser om nymarxistisk litteraturteori til eksamen i morgen, men utsikten er den fineste i verden: tett snøfall! Jeg kan nesten ikke se hva som er på andre siden av gata. Kan nesten ikke vente til klokken femten i morgen!)

11 kommentarer:

Sandra Olsen sa...

Jeg vil også vinne gavekort på NSB, skulle ønske vi hadde tog her!
Den blå timen midt på dagen før det så blir bekkmørkt igjen.

Kathleen sa...

Ja, det er helt hårreisende at det ikke er tog der oppe i nord hvor det er så store avstander. I går kveld satt jeg og kikket på kart over nord-Norge og var litt lei meg for at hvis jeg vinner gavekortet, så kan jeg ikke farte rundt der oppe med det. Jeg må holde meg her nede. Men hvis jeg vinner tror jeg at jeg vil ta en tur til Trondheim, for der har jeg nesten ikke vært. Å, elsker å være turist i mitt eget land!

Anonym sa...

På HF biblioteket du sitter?

Kathleen sa...

Ja, der sitter jeg!

(Hjelp, er det noen som ser meg?!)

June sa...

Oi, jeg vil også være med i nsb sin julekalender!

Anonym sa...

Snø!<3 Alt er så mykje rolegare og mjukare og finare no.
Lykke til på eksamen i morgon!

Haruhi sa...

Herregud! Har nsb julekalender? Med billettpremier? Det visste jeg ikke. Og jeg som toger nesten hver dag.

Ikke klarer jeg å finne ut hvor jeg skal trykke for å bli med heller. Surt.

Kathleen sa...

Haruhu, her! http://julekalender.nsbaktivitet.no/episode/5#5

Johanne sa...

Desember er ein BRA månad! Eg likar faktisk å pakke meg inn når eg skal ut i kulda og varme meg på te når eg kjem inn igjen.

Kathleen sa...

Åh, jeg elsker å pakke meg inn! Nå er det litt vel våt snø da, som blir til slaps om dagen og is om natten, og det liker jeg ikke SÅ godt, jeg håper det blir litt kaldere og mer pudrete.

motionocean sa...

AMEN. Håper eksamenen gikk bra!