torsdag 24. juli 2008

Boken

Jeg sitter her og har nettopp lest igjennom boka mi for ente gang. Jeg kjenner et svært sug i magen, for jeg har bestemt meg for å sende den til forlag nå. Den er klar - minus tittel. Jeg vet nemlig ikke hva den skal hete! Jeg har bare et forslag, Gaia, men jeg tror egentlig ikke jeg vil ha den tittelen.

Jeg har bestemt meg for å satse stort først, så jeg sender manuset til Aschehoug. I kveld. Når jeg får printet ut greia. Herregud, jeg har altfor store forhåpninger. De vil ikke gi ut boka mi. Nei. Jo. Nei. Jo. Nei. Jo. Uæææh. Jeg er dødsnervøs og jeg har ikke en gang sendt den avgårde ennå.

Jeg har drømt om å bli forfatter siden jeg var 6 år. Som sagt før. Og nå er jeg på vei, eller, jeg prøver i hvert fall.

Tenk om de ikke vil gi den ut! Hva gjør jeg da? Får sammenbrudd? Alle drømmer i knas? Herregud, herregud, herregud. Tenk om jeg sender den til alle mulige forlag og ingen vil gi den ut? Tenk om!

2 kommentarer:

Kathleen sa...

PS: Jeg er helt fullstendig klar over at jeg sannsynligvis ikke får den antatt av Aschehoug, men jeg gidder faen meg ikke å hooke tak i lokalforlaget aller først, det gjør jeg heller sist!

Anonym sa...

Helt enig