mandag 3. september 2012

En lørdag i litteraturens navn

 I helga var jeg en bitteliten tur til Oslo. På lørdagen var det sykt fint vær og vi dro på loppis på Ila skole. Jeg ble helt matt av alle bøkene som var der, men klarte å komme meg igjennom. Det var heldigvis ikke så mange gamle damer på speed der. Jeg kjøpte meg Iain Banks The Crow Road og en bok om oppfinnelsene som bygde opp Amerika. Det er blitt min nye greie i det siste, å lese faglitterære bøker om Amerika.

 

Etterpå hadde vi kake og kaffe. Det er det beste med loppis. (Buksa som så vidt synes på bildet, som er favorittbuksa mi, eller var favorittbuksa mi, for to dager etterpå, altså i dag, rakna den. Gah.)



Så dro vi på bakgårdssalget på Tronsmo. Der kjøpte jeg ingen bøker (jeg hadde brukt opp bokhandletålmodigheten for dagen), men spiste gratis boller og traff på menge kjente.
men de var tørre

Deretter dro H og jeg på Poesifest i Teaterkjeller'n på Centralteatret. Der hørte vi på bl.a. Jan Erik Vold, Terje Dragseth, Victoria Durnak, Audun Mortensen og Rannveig Revhaug (digger Rannveig Revhaug live) mens vi drakk øl, og H, som ikke er poesileser, fikk lyst til å lese poesi! Yess! 

1 kommentar:

Synne sa...

Oslo i fint vær, loppermarkeder med hauger av bøker og ikke minst gratis boller - sånt er virkelig supert, altså.