onsdag 6. mars 2019

Bokbad

















"Alle" skriver fra Oslo, skriver Klassekampen om de siste årenes debutanter. Vel, ikke jeg. Jeg har skrevet fra Ås, og det jeg skriver på for tiden foregår i Kristiansand. Hvorfor ikke, tenker jeg. Jeg har ikke noen følelse av at "Oslo er der det skjer." Alt skjer jo overalt, hele tiden.

Noe av det som skjer, er at jeg stikker til Kristiansand i morgen, hvor jeg på søndag skal lede en forfattersamtale for første gang i mitt liv. På Teateret klokken 19. Jeg er ganske spent på hvordan det skal gå, og både gruer og gleder meg, men som vi alle vet: det er en første gang for alt. I hvert fall: kom!

2 kommentarer:

Astri sa...

For resten av landet er nok Ås og Oslo det samme. Kristiansand, derimot!

Kathleen sa...

Jeg er enig, men si det til en Oslo-boer og det blir ramaskrik! (Folk i Oslo tror at Ås ligger flere timer unna, og i blant også at det ligger i Østfold og ikke Akershus)