mandag 31. oktober 2016

Bøker lest i oktober

























Tror jeg har det travleste semesteret noensinne, likevel har jeg lest noen bøker. De aller beste bøkene var Om sommeren og Historia om det tapte barnet, mens den kjipeste boka var Du dør ikke. Og apropos Knausgård, så var jeg på Oslo Nye her forleden og så Riksteaterets oppsetning av Min kamp. Det var faktisk veldig bra. Anbefales!


PROSA
1. OM SOMMEREN av Karl Ove Knausgård
2. HISTORIA OM DET TAPTE BARNET av Elena Ferrante
3. DETTE ER HELT NØDVENDIG av Benedicte Meyer Kroneberg
4. DU DØR IKKE av Linn Strømsborg
5. HVER GANG DU FORLATER MEG av Linnéa Myhre

3 kommentarer:

Unknown sa...

Jeg holder på med bok som forteller Chicago historie av Torbjørn Færøvik. Han gir meg innsikt som jeg har manglet tidligere I livet,anbefaler😄

Anonym sa...

Hei! Hadde vært morsomt om du kunne lagt til disse på leselista di og anmeldt dem:
Voyage of the Beagle av Charles Darwin (og Om artenes opprinnelse også?)
Marsboeren av Andy Weir
Og Markens grøde av K.H.
Kanskje univers uten grenser også? av Stephen Hawking

Kathleen sa...

Torbjørn Færøvik er bra! Har lest hans bok om Kina, meget lærerik og spennende.

Anonym: Jeg har 'Om artenes opprinnelese' liggende i vinduskarmen, den venter på å bli lest, men alle disse vitenskapelige artiklene om adapsjon tar helt over. Trøster meg med at alt sammen springer ut derfra, selv om ejg ikke har lest den.

Markens grøde leste jeg da jeg var 19, men tror ikke jeg fullførte. Må nok lese den på nytt.

Vi får se med anmeldelser, men takk for tips! :)