torsdag 21. mai 2015

Post-eksamen

Hang rundt i Botanisk hage på Tøyen nylig. 


Tar av meg den stygge, men behagelige, eksamensgenseren og puster ut, siste eksamen ble unnagjort i dag, i botanikk, og jeg vet allerede at jeg fikk en A i økologi. Kanskje det er fordi jeg sover med kongler og barnåler under senga. (Neida, jeg vet at det er en meget uvitenskapelig slutning, jeg har selvsagt kongler og barnåler under senga fordi jeg er interessert i økologi og artsdiversitet og derfor prøvde å lære meg forskjellen på alle grantrærne.)

Men studiene er ikke slutt for dette semesteret ennå. Nå skal jeg snart ta på meg støvler, lupe rundt halsen og floraen under armen og dra på feltkurs. Det gleder jeg meg masse til, å være ute og se på dyr og planter all day long i dagevis.

Men først skal jeg drikke noen øl og lese en roman eller to. 

1 kommentar:

fivrelden sa...

Gratulerer med overstått ferie og lykke til med feltarbeidet :)