søndag 1. september 2013

Ok, men nå begynner bokhøsten, så: Bøkene jeg leste i august

PROSA
1. JEG KOMMER MED EN GANG av Shin Kyung-Sook 
2. SNAKK TIL MEG av Vigdis Hjorth
3. PUPPER OG EGG av Mieko Kawakami

SAKPROSA

4. WALKING HOME av Simon Armitage

Og dere bare: Skal det ikke komme mer? Er ikke listen lenger? Har jeg seriøst lest bare fire bøker i august? I juli unnskyldte jeg meg for bare å ha lest syv, som om det ikke kunne bli "verre." Kanskje har jeg hatt reader's block. Kanskje har jeg lasta ned Netflix og sett tre serier allerede. (Hallo, elsker Saga Norén i Broen.) Kanskje har jeg vært veldig mye i skogen og plukket blåbær. Kanskje har jeg begynt å studere matematikk. Kanskje har jeg lest ganske mye, bare ikke bøker, f.eks. enkeltnoveller, litterære tidsskrifter og blogger. Kanskje har jeg vært på fjellet og tenkt det motsatte av Hans Castorp. Kanskje har jeg ridd på hest. Kanskje har jeg hørt på musikk. Kanskje har jeg skrevet. Kanskje er det over nå. Kanskje bokhøsten kan begynne nå. 

DEN BESTE BOKA
Ingen jeg likte veldig godt.

DEN KJIPESTE BOKA
Walking Home. En mann som ikke liker å gå skriver en bok om å gå. 


Var hyttevakt på fjellet i helga. Der leste jeg Pupper og egg og den nye
 boka til Amos Oz. 

Har begynt med matematikk igjen. Her hadde jeg en liten krise: Skjønte ikke
 GeoGebra og var tom for kjeks. 

2 kommentarer:

Tine sa...

Artig oppsummering. Det finnes faktisk mye annet gøy å fordrive tiden med enn å lese en drøss med bøker. Men, gå for all del ikke tom for kjeks :)

Karoline sa...

Syns fire bøker er bra det og, noen ganger er man litt mindre i bokmodus enn ellers og selv om jeg stadig glemmer det selv så burde ikke bøker handle mest om å lese mest mulig. Det burde handle om å berikes, underholdes, berøres og engasjeres, det er det som er det mest essensielle sånn egentlig.

Fint innlegg!