søndag 4. april 2010

Aprilspørreskjema nr.1

Siden dette er min blogg og jeg elsker spørreskjemaer, har jeg besluttet at april skal være en spørreskjemamåned! Så here we go.

Ukas Mary-Kate:


Ukas blogg: Lisa's Likes. Ikke fordi den er så sykt interessant, for den kan ikke sies å være det, men fordi Lisa er såå søt, ikke sånn ekkel wannabe-søt, men ordentlig søt! Pluss hun er sykt pen. (Kanskje det er dette som kalles girlcrush.)

Ukas bok: Nederlagets time av Françoise Sagan. La Chamade på originalspråket. Siste del av boka, Høsten, handler om meg. Bortsett fra at jeg ikke er Anna Anka, men that's about it. (Dette er sikkert helt uforståelig hvis du ikke har lest boka, så hvorfor skriver jeg det? Jo, fordi min intensjon er å prøve å få deg til å lese den!)

Ukas guilty pleasure: Cava, for helvete. Jeg våknet opp som en rockestjerne dagen derpå: i mitt eget spy.

Ukas undervurderte: Pæreisen! Den er kommet tilbake! Endelig har Diplom-is trukket tilbake sin undervurdering. (Ok, jeg ble plutselig i tvil om jeg brukte ordet 'undervurdering' riktig nå, kan det brukes på denne måten også?)

Ukas overvurderte: Flexi-kort på bussen. Dvs. klippekort med 10 turer for 200 kr. Sykt teit av meg å skaffe meg det. Jeg orker ikke å tenke på at hvis jeg tar bussen 14.17, så må jeg ta neste buss innen 15.17 for at det bare skal være ett klipp og ikke to. Det er en frihetsberøvelse. Og jeg kan tenke det så mye jeg vil, men det kommer ikke til å skje at jeg sykler 60 km til jobb og hjem igjen hver dag. Nei, når jeg får min neste lønning skal jeg ha månedskort og kjøre så sykt mye buss jeg vil i en måned for 750 kr. Jeg driter i at det er dyrt.

Ukas godis: Påskeeggene fra Freia. De som kommer i lilla boks og med oransje skjéer.

Ukas grønnsak: Avocado. Rett og slett fordi jeg ikke har spist det på dritlenge (!!!).

Ukas repriseinnlegg fra min egen blogg: Dag Solstad, tog og en liten bit av Europa. Fordi jeg ikke fikk en eneste kommentar og ble skikkelig skuffa. Jeg skrev jo om skikkelig masse fint, var det ingen som var enige??? (Hint-hint)

Ukas hval: Spekkhogger. Denne uka fant jeg ut hva den heter på engelsk; den heter killer whale!!! Uæh!!! Dessuten er Free Willy en av de filmene i hele verden jeg har sett flest ganger.


Ukas Myspace-survey:

Latest you stayed up in the past week?
Husker ikke, men det var på et nachspiel. Jeg sovna på sofaen mens alle de andre hang på chatrullett.

How long can you go without your phone?
Et par timer før abstinensene tar overhånd.

Who was the last person you talked to on the phone and what did you talk about?
Jeg ringte til kjøreskolen min for å bestille kjøretimer.

Does your phone ring in the middle of the night often?
Nei.

What is your current annoyance?
At blogspot ikke funker på min data når jeg bruker bibliotekets internett.

Are you afraid of roller coasters?
Nei.

Who made you mad yesterday?
Ingen.

What's your ringtone?
Ring-ring.

Favorite color(s)?
Svart og havgrønn.

Have you ever gotten up early the next morning to do homework or study?
Ja, hver dag da jeg gikk på ungdomsskolen.

Do you honestly believe that good things come to those who wait?
Nei, du må gjøre noe for det.

Would you go back in time if you were given the chance?
Nei.

Where were you at 8 am this morning?
I senga.

What was the last song you listened to?
Husker ikke. Bare en random sang på radioen.

What was the last movie you saw?
Coco avant Chanel.

Ukas ord: Bamapapayabananasalad. Annenhver bokstav er bokstaven a.

1 kommentar:

Anonym sa...

Ukas vinner for småbarnsmora er faktisk flexikortet. men det er nok fordi jeg ikke har noe tidsperspektiv.