søndag 25. april 2010

Aprilspørreskjema nr.4

Ukas Mary-Kate:


Ukas blogg: Veggie in Norway. Jeg har funnet mange bra oppskrifter der, blant annet veganske blåbærpannekaker og løksuppe med timian, nam.

Ukas bok: The Whale - In Search of the Giants of the Sea av Philip Hoare.

Ukas guilty pleasure: Å kjøpe. Jeg vil jo helst ikke eie noe særlig, men akkurat når det gjelder bøker så kjøper jeg det hele tiden. Noen er splitter nye (fordi hvis jeg ikke kjøper dem fra nett så får jeg aldri sjansen til å lese dem), men de fleste er fra loppemarkeder, bruktsjapper og antikvariater. Det går knapt en uke uten at jeg kjøper en bok. Denne uken var jeg på loppemarked og på bibliotekets utgåtte bøker-salg og fant Kjell Askildsens Ingenting for ingenting (han fikk denne uka forresten Sørlandets litteraturshederspris, woho!) og Zadie Smiths debutroman Hvite tenner.

Ukas undervurderte: Macademianøttolje. Det burde alle prøve å ha på salaten.

Ukas overvurderte: Andre bilister. Hvorfor skal jeg gidde å blinke når ingen andre gidder?

Ukas godis: Sånn appelsinsjokolade som ser og oppfører seg som en appelsin med båter.

Ukas grønnsak: Spinat. Fordi det er altfor lenge siden jeg har spist det, og hvorfor det??? Aner ikke, det er jo kjempegodt! Spesielt sammen med sopp. M-hm.

Ukas repriseinnlegg fra min egen blogg: I begynnelsen av september. Det er det eneste innlegget på bloggen min som er tagget med 'squash', til nå. For nå står det jo squash på dette innlegget også. Hoho.

Ukas hval: Spermhvalen.


Ukas ord: Ad undas. Veldig mye brukt denne uka i sammenheng med mine dommedagsprofetier. "Når jordkloden går ad undas, har vi ikke lenger bruk for....", "Det spiller ingen rolle, for når verden går ad undas...", "Vi kan likegodt bare gjøre det, det kommer til å gå ad undas likevel...". Nei, jeg er ikke destruktiv, jeg er bare realist.

4 kommentarer:

nostalgi sa...

jeg liker denne bloggen. det står mye fint her.

Kathleen sa...

Å, takk! :)

Anonym sa...

Blir neste ukes hval en viss hval som holder til i nærheten av Sandefjord?

Kathleen sa...

Tale, snakker du om et spesielt individ som befinner seg utenfor Sandefjord, eller om en art som lever der? Forøvrig, burde ikke hvaler holde seg unna Sandefjord? 8Det var en som fortalte meg at de har en lang tradisjon med hvalfangst).