tirsdag 14. juni 2011

På toget til Versailles

Republique
mot Balard
stopp Invalides
bytt til C5 Versailles Rive Gauche
stopp der

9. juni 2011
(på toget til Versailles)

Nå var det billettkontroll, jeg som nettopp spurte Csilla over frokostbordet om det var mange av dem her i Paris. Nå hadde jeg billett da, selvfølgelig. Hvis man skal snike her må man jo hoppe over gjerdene på stasjonene, og om jeg så hadde villet hadde jeg ikke klart det, for jeg har på mine tighte, skinnaktige bukser.


Vi spiste frokostblanding med kokos og pære og yoghurt til frokost. Tilogmed en kopp grønn te fikk jeg. Nesten som hjemme. Og i nettet mitt ligger smurt baguett, med stinkosten fra i går.

Det er en amerikansk vennegjeng her. Han ene ligner på han i Youth Revolt (den handler jo forresten om ei frankofil jente) og Juno. Han som liksom er så nerdesøt, men jeg synes han er oppskrytt, spesielt etter Paperhearts. Forresten vet jeg ikke om de er amerikanere. Kanskje de er fra et annet engelskspråklig land? (Men jeg holder en knapp på USA.)

4 kommentarer:

vilde sa...

det kan da umulig stemme at du var i paris akkurat samtidig som meg, og i versailles dagen etter meg!!!!
ekstremt vanskelig å si etter du slettet deg fra facebook.

Kathleen sa...

Uæh, var du i Versailles dagen før meg! Sykt crowded i palasset, egentlig too much, kunne klart med meg Maria-Antoinettes lille kompleks og hagen, ja, hagen, elsket hagen! Anyways, jeg var i Paris 8.-12.juni!

vilde sa...

jeg var 6-10 ! hahaha. så sykt komisk om vi hadde falt på hverandre. hagen var min drøm.
jeg ville rekreere ting fra filmen, og la meg nede ved vannet og latet som om jeg var kirsten dunst som marie antoinette og at det var 5 om morgenen etter tidenes fest. jeg elsker kirsten dunst som marie antoinette.
det eneste jeg egentlig syntes var spennende i selve palasset var dronningens værelse.

Kathleen sa...

hoho, ja, eller det hadde ikke vært så rart egentlig, verden er sykt liten. jeg drømte også om klokken fem om morgenen i versailles, det er kanskje miin yndlingsscene i hele filmen, når de fem løper rundt der og solen skinner på akkurat den måten den gjør. eller også scenene med svensken, for jeg er litt forelska i han (men hater litt at han er svensk), elsker elsker elsker den filmen, men egentlig er jeg mest forelska i kirsten dunst som marie-antoinette. å, også de scenene når hun har fått barnet sitt og de koser med lammet. jeg holdt på å klikke i palasset, det var too much, det var litt fint med speilsalen da, men det fineste var marie-antoinette lille krypinn, alle stolene i de forskjellige grønne fargene, sykt fint. og den sveitsiske tapeten.