onsdag 8. januar 2020

Litteratur i desember

Over en uke av det nye året er allerede gått! Vi har flyttet fra Ås (men fortsatt ikke til dit vi skal bo). Nesten alle tingene våre ligger i en garasje i påvente av at vi kan flytte inn i huset. Jeg har et par bøker i ryggsekken og kofferten, bl.a. den nyeste til Solstad, Tredje, og siste roman, om Bjørn Hansen, og babybøker. Ja, det leste jeg mye av den siste måneden av 2019. 

PROSA
1. VOKSNE MENNESKER av Marie Aubert
2. FULL SPREDNING av Nina Lykke

SAKPROSA
3. GODE RÅD FRA FORELDRE TIL FORELDRE 1 av Tom McMahon
4.GODE RÅD FRA FORELDRE TIL FORELDRE 2 av Tom McMahon
5. FORELDRE OG BARN GJENNOM TIDENE av Nina Grunfeld

Bare hygge, med andre ord. 


Leste halvparten av denne boka før jeg ikke orket mer.
Det var altfor jævlig/hjerteskjærende. 

Jeg må stoppe litt opp og dvele ved året som gikk. Ikke mye, men litt. Den beste boka må ha vært The Skin Chairs av Barbara Comyns - uten å ha tenkt for lenge og for mye på det (om jeg gjorde det, ville det etterhvert blitt umulig å velge). Baby T ble født i året som gikk og det var det beste som skjedde, uten at det har noe med bøker å gjøre, eller så har det alt med bøker å gjøre. For ikke sant, hva er vitsen med litteratur om det ikke handler om livet. 

Jeg har ingen lesenyttårsforsetter, men jeg kan nevne at jeg i de tidlige dager av dette året slettet Instagram-kontoen min, hvilket vil frigjøre mer tid til f.eks. lesing. Dere finner meg andre steder. 

Følg forresten med på forfatternesklimaaksjon.no - der blir det mye spennende fremover!

Godt nytt (litteratur)år. 

Ingen kommentarer: