torsdag 25. mars 2010

Strender


Jeg rablet om drømmevillaen min i går, og visste ikke at jeg glemte å nevne at kjøkkenet på hotellet i den japanske filmen Briller (jeg gleda meg sykt lenge til å se den, den handler jo om en masse gulinger med briller!!!) er drømmekjøkkenet mitt. Det er et sånt kjøkken hvor man ikke helt skjønner om man er inne eller ute, og jeg elsker alle sånne typer rom. Indirekte betyr dette at jeg blir nødt til å anskaffe meg drømmehuset mitt i et land hvor det ikke er så veldig kaldt om vinteren, eller hva vet jeg, kanskje dette miniatyrhotellet var på et sted med kalde vintre og at de hadde et innekjøkken også, bare at jeg aldri så det fordi de aldri filmet der fordi det bare var vår i filmen? Anyways, de tilbragte mye tid med å å skumre på stranden og det skal vi også i helgen. Vi busser til Lista i morgen og sover i et gammelt ateliér (skrev jeg det riktig? Jeg pleier alltid å si det ordet som har noe med skyting i gamle dager å gjøre) og satser på å finne én kilo coke på stranden som har drevet vekk fra en av båtene i Nordsjøen eller Skagerak (jeg er ikke helt sikker på dette med strømmene i havet), sånn at vi kan selge den litt etter litt og tjene noen hundretusen (eller mer?) og jeg kan kjøpe sykkel for penga og dra til Japan og spise alle mine måltider fra mange skåler på likt og virkelig lære meg å spise med pinner. Eller vi finner ikke noe coke, men en kasse som flyter i strandkanten og er full av frø fra eksotiske steder i verden som vi kan plante. Og så, når vi våkner dagen etter er det blitt en hel jungel rundt oss og vi kan klatre i trærne og spise røde bananer (dere vet at røde bananer faktisk finnes og kommer til å bli fremtidens dagligdagse bananer fordi dagens gule bananer as we know them trues av en spesiell sopp?) og guava og mango og frukter vi ikke en gang vet navnet på. Det blir gøy! Ihvertfall så lenge det ikke vokser noen sinnsykt store kjøttetende planter der. Eller jo, vi kunne jo bare fora dem med hvalfangere, gale israelere og denne byens nynazister, dem er det jo nok av. Vel, vi får se. Dere hører i hvertfall ikke noe fra meg før neste uke. Ha en god helg enn så lenge!

Ingen kommentarer: