tirsdag 5. mars 2013

Athen, del 3/3


En av dagene vi var i Athen hadde jeg bursdag! Med et så stort ego som jeg har, er det selvsagt veldig gøy og stas med bursdag!
nars

Menneskestatuer på Bysantisk Museum.
fine

Kjæresten min henger seg i et stativ fordi han mener det er bra for å rette opp ryggen.
gymnastikk

Jeg fikk lov til å bestemme at vi skulle gå opp Lykabetos-høyden siden jeg hadde bursdag. (Who am I kidding, jeg hadde gått opp den høyden uansett om kjæresten min ville blitt med eller ikke. Skjønner ikke det der konseptet med å ta hensyn til hva andre vil.)
srr

På toppen.
utsikt


Vi så en kirke med solcellepanel på taket. Jeg måtte ta bilde av det fordi det alltid forfjamser meg at religiøse mennesker av og til tenker fornuftig. (Neida. Joda.)
tøys

Et fint sitrustre.
tre

En plakat med en fin tegning av et fint dyr inne i en fin leketøysbutikk.
rådyr

Kjæresten min kjøper noe i en gresk bokhandel som ikke er på gresk. Visste dere forresten at ordet 'barbar' kommer fra grekerne? De kalte alle som ikke var grekere for barbarer, for grekerne skjønte ikke hva de sa, de sa bare ba ba ba og var usiviliserte.
se

Fine farger i en grønthandel.
se


På bursdagen min gikk vi for å se ballett på Athens konserthus. 


Vi dummer oss mens vi venter på at forestillingen skal begynne.


Inne i salen. Jeg tør aldri å ta bilder i saler bortsett fra før alle andre er kommet, eller i pausen. Vi så forresten Tsjakovskijs Sleeping Beauty. (Herregud, ikke be meg om å skrive det på orginalspråket, jeg er jo tross alt en barbar.)
se

Pausevin. Noe vi aldri har råd til i Norge. 


Ingen bursdag uten kake! (Kake = baklava.) Og enda mer billig, gresk bordvin. (Og ikke nok med at jeg hadde bursdag, så fikk jeg enda en A på en annen eksamen. Woho! Følte meg som Superwoman.)


Jeg tar et bilde av at grønn er yndlingsfargen min mens jeg venter på kjæresten min.
se

En gang prøvde jeg meg på å kjøpe en kake som ikke var baklava. Det var skikkelig skuffende. (All kake smaker skuffende når man tenker på baklava.)
se

En dag begynte jeg å bli pjusk, så jeg måtte kjøpe noe gulrotjuice med antioksidanter.
se

Anarkistkjæresten. 


Et tak på et hus hadde bare falt sammen.
se

Enda mer baklava. Vet at ambrosia og nektar ble regnet som de greske gudenes føde, men jeg er helt sikker på at de spiste baklava også der oppe på Olympen.
se

En forlatt bygning i Athen. Dem var det mange av. :(
se

I love gresk bordvin, og jeg ble helt henrykt da det viste seg at man kunne kjøpe det i butikken, ikke bare på kafé/restaurant! (Her med en hvit versjon.)
se

Hjerne.
se

Juletre. Det beste med jul er alle lysene i mørket. (Og det er jo forresten det som er poenget med jul også, in the end.)
se

En dag gikk vi på veggisrestaurant. Det var skikkelig dårlig veggismat, for jeg ble ikke mett.
se

Måtte ha vegansk uncheesecake til dessert. Det var veldig godt (men jeg ble ikke mett av det heller).
se

Jeg ble derimot drita. (Kanskje det var nettopp derfor jeg ble drita.)
se

Kattegraffiti 1.
se

Kattegraffiti 2. Miao! 


Stengt kiosk. Ikke noe flaskeøl på oss (før neste kiosk 100 meter unna).


Oliven og fetaost. 

2 kommentarer:

Anonym sa...

Gjør ikke noe om kiosken er stengt når det står 1UP på den :)

Christine Tallulah sa...

du er så nydelig! har aldri vært i Athen, men kunne godt tenke meg det :)