fredag 2. desember 2011

Hus, hage og stakittgjerde

Denne tingen har jeg tatt fra Myldretid.



Merkelig egenskap …
jeg husker alltid hva jeg hadde på meg ved den og den hendelsen. Ved små og store hendelser. Husker hva hvert eneste plagg har vært med på. Noen klær kan jeg ikke bruke på månedsvis fordi jeg blir flau bare av å se på dem, så jeg må stue dem bort en liten stund til det går over.


Ting jeg elsker hjemme …

senga og tedrikking. Jeg drikker aldri te når jeg ikke er hjemme. Da trenger jeg sterkere saker (kaffe!). Og så holdt jeg på å si lesefred, men da lurer jeg meg selv.


Trodde lenge …
at folk flest liker å jobbe for sine egne penger. Helt til VG slo opp at Norge er det landet med flest uføretrygdede. Etter det bestemte jeg meg for at fra nå av stemmer jeg høyresida.

(Neida.)

(Joda. Kanskje.)

(Neida. Jeg er altfor glad i skatt og fri strandsone.)


Beste klesplagget?
store ullgensere!

Mitt beste gladplagg …
må være alle klærne jeg har som sier: Fest!

Samler på …
vitenskapsmuséer.

Når jeg har fri …
vil jeg leser bøker og spise kake.

Ønsker at jeg kunne gjøre om igjen …
tysktimene på videregående. Det tenker jeg ofte på. Hvorfor var jeg så slapp i tysktimene? Nå elsker jeg jo språk. I grunnen: hvorfor var jeg så slapp med alt på videregående? Hadde jeg visst alt jeg vet nå, hadde jeg jobbet hardt på videregående.

Favoritplass …
ok, nå skal jeg si noe skikkelig klissete: det er ikke så mye stedet som hvem jeg er sammen med. Men det er sant altså! Jeg mener det!

Ønsker at jeg hadde tid til …
Man har alltid tid til alt man virkelig vil. Å ikke ha tid til noe er bare en dårlig unnskyldning for at man egentlig ikke har lyst.

Kan ikke leve uten …
lys.

Er hemmelig forelsket i …
det er faktisk hemmelig.

Drømmer om …
hus, hage og stakittgjerde.

Jeg trives best …
når jeg har gjort noe jeg er fornøyd med.

Savner …
familien min, katten, snø og vinter.

Tror at jeg skulle hatt det morsomt med …
en huskyhund!

Når ingen andre ser …
drikker jeg rom fra lommelerka og spiser sjokoladepålegg med skje.

Ønsker at jeg kunne …
formulere meg like godt muntlig som skriftlig.

Ord jeg bruker ofte …
hallo! (Jeg begynner nesten hver eneste setning med Hallo, ...)

Lykkes alltid med kunststykket …

å klare meg på lite søvn.


Film jeg kan utenat…
Mathilda!

PS...

Ena har tatt bildet. 

3 kommentarer:

Sandra Olsen sa...

Fint bilde av deg :)

motionocean sa...

Ååååå for ei fiiin liste! Jeg derimot, husker aldri hva jeg hadde på meg; klær er ikke så viktig, og jeg tenker ikke så mye over hva jeg har på meg, uheldigvis... Og penger er vel alltid er rart spørsmål...

Kathleen sa...

Man trenger ikke mye penger til å kle seg fint, mener jeg. Man kan kjøpe mye fint brukt for en billig penge, hvis man leter litt. Eller drive med byttehandel eller være kreativ.