onsdag 20. oktober 2010

Litt makabert, men...

DE 5 BESTE DYRENE Å SPISE (IKKE ETTER MORAL & ETIKK, MEN ETTER SMAKSLØKENE)

1. Krabbe.
(Spesifikt: kongekrabbeklør. Med baguettskiver, smør og majones. Kan du tenke deg noe bedre? Mmm. Jeg kjenner det sikler nedover munnviken. Å, og krabbepostei!)

2. Hummer.
(Det er en stund siden jeg spiste det sist, men jeg husker det som noe veldig godt.)

3. Lam.
(Fårikål og akevitt!)

4. Fisk.
(Makrell, laks, steinbit, ørret, sei, torsk... jeg elsker fisk! I dag spiste jeg tre stekte makrell. Og når jeg får min første kommende lønning - når det enn måtte bli - skal jeg på Fiskeeksperten Reinhartsen og kjøpe en pose full av steinbitkaker og makrellkaker og koke poteter og blomkål og lage brun saus fra scratch fordi det er superspesielt; husmannskost er det mest eksotiske jeg kan få, jeg som ellers bare spiser tofu, bønnespirer og gulrotsuppe. Det blir et festmåltid!)

5. Kreps.

5 kommentarer:

Karin sa...

Eg tykkjer om kylling, sjølv. Hummar har eg aldri prøvd, men tykkjer reker er betre enn krabbe.

Så mi liste må vere:
1. Reke (hands down, ferske rett frå båten på kaien i Stavanger, beste som finst)

2. Kylling

3. Krabbe

4. Lam

5. Laks

Anonym sa...

Foretrekker både krabbe, reke og laks. Gjerne med skikkelig godt tilbehør! Eller kaskje i form av sushi. Nam nam!

fredrikke dorothea bolette sa...

jeg vil også litt se ut som henne.

og hallo, jeg har jo ikke smakt noen av disse dyrene, tror jeg.

hummer har alltid virket spennende.

/fredrikke

Kathleen sa...

Anonymea, jaaa, fisk, veldig gjerne i sushi! Krabbe i sushi også. Å, vet du hva jeg fikk lyst på i går? FISKESUPPE!

Fredrikke, woah, har du ikke smakt fisk en gang?!

Maria sa...

Jeg er enig når det kommer til lam, men jeg er ikke så glad i sjømat :P

SV: Ja jeg er enig, den er trist, men veldig fin.