tirsdag 1. oktober 2019

Litteratur i september

I september fant jeg ut at noen har skrevet en masteroppgave om Grunnleggende plantediversitet. Der blir romanen bl.a. lest opp mot Arne Næss' dypøkologiske teori. Det er litt av en ære å bli lest så godt og grundig!

Apropos det, så tok jeg over som redaksjonssekretær i Forfatternes klimaaksjon i forrige uke. Tips meg gjerne om forfattere dere ville likt å se på nettsiden!

Ellers har jeg begynt å anmelde bøker igjen, etter en liten sommerpause. I helga var vi på hytta og der leste jeg Pupp? En skikkelig skuffende bok. I grunnen var det en del skuffende bøker denne måneden. En positiv overraskelse var imidlertid Du vet at du vil. Den var slettes ikke som jeg hadde forventet, mye mer interessant enn som så!


PROSA
1. ALDRI, ALDRI, ALDRI av Linn Strømsborg
2. MEG, MEG, MEG av Linnéa Myhre
3. FUGL av Sigbjørn Skåden
4. PRZEWALSKIS HEST av Maja Lunde
5. DU VET AT DU VIL av Kristen Roupenian

SAKPROSA
6. PUPP? av Mina Lystad og Kristin Grue
7. MAMMA FOR FØRSTE GANG av Gro Nylander

POESI
8. KOM OG SETT MEG I ORDEN av Kristian Bergquist
9. HADDE DU BODD HER HADDE DU VÆRT HJEMME NÅ av Kjersti Bjørkmo

Ingen kommentarer: