søndag 26. april 2015

26/04/2015



Hva gjør man når internett har klikka og smarttelefonen har tatt kvelden etter en klam løpetur* og man leser noe fint man egentlig vil instagramme? Prøver å ta bilde av det med pc-en. Men det funka ikke. Snart klikker vi her. Jeg skal melde meg på isbretur på Jostedalsbreen med DNT til sommeren og samboeren min skriver oppgave om krypskyting. Jeg har en teori om at internett bare ikke gidder mer etter gårsdagens tv-serie-maraton (Better Call Saul, Suits, Kampen for tilværelsen). Nok er nok.

Uansett, det fine jeg leste var i Spredning av Nils-Øivind Haagensen.

Og nå har jeg ikke flere bøker jeg har planlagt å lese, jeg må derfor velge fritt fra uleste bøker i bokhylla. Jeg tror jeg skal lese Ute av verden av Knausgård. Selv om det kanskje er litt risikabelt, i og med at det er mindre enn to uker til eksamen. 

Men liv og livet henger sammen. Som en kjemiprofessor sa på en forelesning: "Ikke et vondt ord om økonomi, jus, historie og medisin, men det er jo bare undervitenskaper av fysikk." Jeg vet ikke om noe mer betryggende enn det. 








*Touchskjermen funker ikke etter at jeg løper med den i varmt vær. Den kommer imidlertid til å funke igjen om fem timer. Merkelige greier. 

Ingen kommentarer: