fredag 8. mars 2013

Kvinnedagen


















Kvinnedagen. Dagen jeg er stolt av å ikke markere annet enn ved min alltid høylydte avstandstagen fra den, hvilket jo undergraver hele det faktum at jeg liksom ikke bryr meg om den. Uansett, i dag skal jeg på Litteraturhuset i Oslo og se min store akademiske heltinne, den såkalte "anti-feministiske" feministen Camille Paglia! Jeg er superfan og har gledet meg til det siden jeg i januar en gang fant ut at hun skulle komme. Å, jeg gleder meg sånn! Hun må være en av klodens kuleste damer - nei, sorry, en av klodens kuleste mennesker. Digger, digger, digger Sex and Violence, or Nature and Art. Definitivt noe av det råeste jeg har lest (og jeg leser det stadig om og om igjen). Åå-å!

1 kommentar:

Anonym sa...

Du er så HELDIG!
Hun er fantastisk.
Jeg hater at jeg må være i Trondheim i helga.
Men krysser fingrene for at det kommer et blogginnlegg om kvelden.