torsdag 28. juli 2011

slik sommeren er

i hagen til mamma og pappa har de
solbær
bringebær
moreller (men nesten alle er spist opp av fuglene)
røde stikkelsbær
grønne stikkelsbær
rips
jordbær
tilogmed blåbær
og cherrytomater (de er nesten bær)
og jeg går rundt der og smaker på dem alle sammen
etter ristede brødskiver med klam ost fordi norvegiaen har stått på benken siden de spiste frokost
jeg kom ved lunsj satte meg i hagen og leste chic lit i ræserfart
sånn at søstera mi også kunne få lese den
akkurat den boka
(og hun spør meg hæ, leser du det?!
og jeg sier jeg har kredibiliteten i orden
det er greit
jeg skal jo snart begynne på lit.vit.)
og katten har blitt tjukk
sier mamma
og jeg treffer ham under parasollen mens jeg leser
og joda
han har blitt litt lubben siden sist

3 kommentarer:

Haruhi sa...

Herregud. Dette var et wow-dikt, et sånt dikt jeg skulle ønske jeg hadde på trykk, i en samling med lignende, sånn at jeg kunne lese det på sengekanten, like før jeg skulle legge meg, eller mens jeg pussa tenna.

Kathleen sa...

Åå! :)

Anna sa...

Så fint! I sommer har pappa overrasket meg mange ganger med å spørre meg om jeg har plukket bringebær, rips, kirsebær etc. Jeg visste ikke vi hadde noe av det. (Vi har bare bodd her to år, og sist sommer var jeg vekke hele sommeren, sikkert derfor)

/ Det er akkurat det, bøker er egne verdener. Bra å få lest litt nå.