søndag 2. mai 2010

Aprilspørreskejma nr.5

Jeg er fullstendig klar over at det er mai nå, men mesteparten av denne uka var april, så det blir et aprilspørreskjema til. Det siste btw. Det siste av alle spørreskjemaer.

Ukas Mary-Kate:



Ukas blogg: Jeg vet ikke, jeg har ikke pløyd igjennom noen blogger denne uka, så jeg har ikke noe å vise dere.

Ukas bok: Zadie Smiths Hvite tenner. Den siste boka jeg har tenkt til å lese på flere måneder, for folkens, nå slutter jeg i jobben om én måned for å gjemme meg på et hemmelig bestemmelsessted og skrive, og jeg kan ikke besudle mitt sinn med andre bøker (selv om det er fristende: det ligger en haug med uleste bøker i skatollet) når jeg skal det. Jeg må være CLEAN.

Ukas guilty pleasure: Ingen. Jeg har bare vært på jobb, jobb, jobb og skrevet så sykt mye, jeg har ikke hatt tid for slike ubrukelige fornøyelser.

Ukas undervurderte: Min egen selvdisiplin. Den er ikke så ille som først antatt. Jeg har tatt oppvasken så jævla mange ganger, jeg har skrevet så jævla mange sider, og jeg har stått opp så jævla tidlig HVER dag, sånn circa 6-ish for å rekke alt sammen.

Ukas overvurderte: Feminisme. Les heller hva mannsgruppen Blottar har å si i intervju med Gateavisa.

Ukas godis: Softis.

Ukas grønnsak: Poteter. Vi spiser det sånn ca. aldri, men denne uka har vi det. Stekte poteter til laks, kokte poteter til laks, potetbiter i woken sammen med artisjokkhjerter, tofu og squash, poteter, poteter, poteter.

Ukas repriseinnlegg fra min egen blogg: Siden det ikke en gang er to måneder til vi drar vår kos til København og Danmark generelt, pluss vi antagelig også skal på Roskilde, så kan dere få lese om forrige gang jeg var på Roski.

Ukas hval: Blåhvalen. Det er sykt fascinerende hvor stort dette dyret er (jeg antar at dere alle har allmennkunnskapene i boks og vet at dette er det største dyret, MEN visste dere at det er det største dyret som NOENSINNE har levd på denne planeten? Du trodde dinosaurene var store? Tro igjen!)!


Ukas ord: Hvilket. Som i "han stakk tærne i isvannet, hvilket gjorde dem lilla".

2 kommentarer:

Kathleen sa...

Er det ingen som skal si "Woooow, sååå stor!!!"

Anonym sa...

Tenk deg den tenker "Wow! Så små og så lager de sååå mye ugang!?"