onsdag 21. mai 2014

Forfattermerchandise























f

Har kjøpt forfattermerchandise for første gang i mitt liv. En T-skjorte med motiv fra Weetzie Bat-bøkene til Francesca Lia Block. Hjelper ikke at jeg har kjøpt den direkte fra forfatteren; fikk en pakke fra California, adressert til meg fra F.L. Block i Culver City, føles ut som en guilty pleasure likevel. Barnsligheten tok overhånd, jeg måtte bare. Hatet den forrige boka hennes, men identifiserer meg fortsatt med Witch Baby langt der inne et sted, og faktum forblir at jeg har lest Violet & Claire, samtlige Weetzie Bat-bøker, Echo, Girl Godesses #9, I was a Teenage Fairy og Necklace of Kisses mange, mange ganger. Det er kanskje lenge siden nå, men jeg kan fortsatt forestille meg det jeg så for meg den gang, det jeg følte da jeg leste dem den gang, det sitter langt inne i sjela. Dessuten, siden nesten alle bøkene foregår i California, hovedsaklig Los Angeles, sparket det i gang min særlige interesse for amerikansk litteratur (eller kultur generelt) fra vestkysten. Nei, egentlig alt som kan relateres spesielt til vestkysten. Jeg bare elsker det.

(Og nå hører jeg på 'West Coast' med Lana del Rey og gleder meg veldig til Ultraviolence!)

Ingen kommentarer: