tirsdag 25. oktober 2011

BERLIN


Kilde: weheartit.

I morgen drar min kjæreste og jeg til Berlin. Jeg skal snakke tysk og stå og lese Bertolt Brecht hos bokhandlerne. Jeg skal gå rundt på Humboldt Universität og tenke på alle de kule som har gått der, spasere, lese tyske aviser, sitte på en benk på Hauptbahnhof og se på togene, spise Apfelstrudel og skrive litt, kanskje også et postkort eller tre (e-post meg*/legg igjen kommentar med adresse hvis du vil ha et, hvem du enn er av leserne mine). Tschüss!



*desember1988 [a] hotmail.com

11 kommentarer:

Sandra Olsen sa...

Jeg vil gjerne ha et postkort fra Berlin! :)

Lene sa...

Ha ein fin og minnerik tur :)

Embla sa...

Jeg vil også gå rundt i Berlin! Og ja, jeg vil ha postkort! Det er koselig. Sender deg en mail jeg. :)

Siljeblomst sa...

God tur til Berlin, og kos dere masse, masse! Jeg var der i august, og kjenner på meg at jeg vil tilbake - snart :-)

Johanne sa...

Apfelstrudel var det første eg lærte meg på tysk! Når eg var i tyskland i sommaren før rg byrja i 8. Postkort frå Berlin, jatakk!
Adressen er namnet mitt + 5745 Aurland

June sa...

Så herlig, kos dere masse!

Kathleen sa...

Haha, Johanne, jeg tror det må ha vært et av mine første tyske ord også, muligens derfor jeg forbinder apfelstrudel så veldig med noe TYSK og som jeg er nødt til å spise når jeg er der.

Josefine sa...

God tur, håper du får det fint! :)

Haruhi sa...

Jeg må være det eneste mennesket i verden som ikke vet hva en Apfelstrudel er for noe. Synes det høres ut som noe som kan drikkes, men du skal visst spise det. Hm. Tenk at jeg hadde tysk i tre år..hva lærte jeg egentlig?

God tur!

Synne sa...

Oioioi, jeg så dette først nå! Håper dere koser dere! Jeg vil kjempegjerne ha postkort, hoho: min adresse er Heimdalsgata 9, 0561 Oslo. Spis gjerne en strudel for meg også!

Åshild sa...

Ååå, kos deg masse i Berlin! Aldri vært der, men det virker som en fantastisk fin by. Vil gjerne ha postkort! Adressen min er Åshild Eriksen, 5281 Valestrandsfossen :-)