fredag 13. februar 2009

Fredag den trettende

Det er fredag og jeg har kommet meg gjennom en hel uke på kurs. Eller, for å si det på en mer positiv måte, uken har flydd sin vei. For ikke nok med at jeg leser om mat, spiser mat, skriver om mat, lager mat, så begynte jeg på Hotell - og restaurantkurs nå på mandag, og det er kjempeinteressant og jeg liker å stå opp tidlig og til samme tid hver dag igjen, og for ikke å snakke om lunsjpauser! Matpakke og te som en fellow kursdeltager disker opp med, og røyk ute i sola og snøen etterpå. Det er som Pippi Langstrømpe sier: "Jeg vil også begynne på skolen, for jeg vil ha juleferie, påskeferie og sommerferie!". Og nå er det helg, og det er faktisk helg. Jeg skal lage en kjempegod middag (jeg kan ikke name-droppe den akkurat nå, for den er hemmelig for noen - yet) og sove så lenge jeg vil om morgenen og drikke verdens beste rom som jeg kjøpte i Aalborg av en ordentlig kjøpmann med forkle på som kunne prisen på de forskjellige årgangene utenatt, som pakket flasken fint inn i papir og tilogmed åpnet døren for oss da vi skulle gå.

Ai, livet er fint!

PS: Men jeg kommer aldri til å bli en sånn en.

1 kommentar:

syktsur sa...

Skulle ønske jeg også gikk på sånn kurs for øyeblikket, i stedet for å være dårligst i klassen her (herregud, så flaut, jeg fikk dårligst i drama og jeg er den eneste som har gått på drama. takk, ellen). Du var heldig med den, altså! Takk til tjukke menn i rullestol (håper ikke han leser bloggen din) Her har vi for øvrig ikke matpauser, men fint vær uten snø.

PS: Nei, jeg håper seriøst ikke du blir 'en sånn en', det hadde jeg ikke holdt ut!