søndag 19. februar 2017

Bokklubb?

Det slo meg her en dag at jeg aldri har vært med i en bokklubb, og at det er ganske rart. Nei, faktisk har jeg tenkt på det med jevne mellomrom opp innimellom. Som tidligere humaniorastudent har jeg deltatt på utallige seminarer og kollokvier og snakket om poesi, Derrida og modernisme, men det er liksom ikke helt det samme. Nå jobber jeg som litteraturkritiker, men det er jo noe jeg gjør alene for meg selv. Jeg tenkte derfor at det var på tide å delta i en. Siden jeg har hendene fulle med andre ting, gidder jeg ikke å lage en egen bokklubb med det første, og jeg lurer på om noen av bloggleserne mine allerede har en bokklubb som kanskje kunne tenke seg et medlem til?

Jeg leser nesten alt, bortsett fra krim og løkkeskrift-bøker. Både sakprosa og skjønnlitteratur. Er interessert i litt av hvert: Feminisme, filosofi, politikk, økonomi, økologi m.m. Jeg leser fort, så frekvensen på møtene kan godt være ofte (eller sjeldnere, det gjør heller ikke noe). Jeg har forstått at man gjør litt forskjellige ting i bokklubb, så jeg kan nevne at jeg er kjempeglad i vin (og øl) og er ganske god på å lage mat om jeg kan få si det selv (mitt repertoar inkluderer vegansk og vegetarisk mat, kjøtt og fisk), men at jeg er mindre god på baking. Jeg bor i Ås, så jeg ser etter noe i Oslo-området.

Høres det bra ut? Kontakt meg på kathleen.rani.hagen@gmail.com. Håper vi høres!


Her har jeg tatt en selfie sammen med med Virginia Woolf,
som forøvrig er av yndlingsforfatterne mine. 

Ingen kommentarer: