tirsdag 31. mars 2020

Litteratur i mars

Vi har omsider fått bokhyller. (Det ligger fortsatt
mange esker med bøker i garasjen, det er fordi
alt alltid går litt sakte i denne familien.)

Livet har ikke forandret seg sånn veldig, til tross for koronakrise. Har dermed ikke plutselig fått lest tusen bøker, men et par stykker har det jo blitt. Forøvrig skriver jeg veldig godt for tiden, tror jeg. Det er i hvert fall det jeg føler i blant. (Andre ganger hater jeg det jeg har skrevet.) Vi får se.

Noen bemerkninger om månedens bøker: Leste Den andre forsvinninga og ble glad. Leste Det grådige hjertet og tenkte at det var vanvittig dårlig, jeg trodde Bjørg Vik skulle være bra? Leste endelig Gymnaslærer Pedersen [...] og det var fornøyelig.

SAKPROSA
1. DEN ANDRE FORSVINNINGA av Kjersti Annesdatter Skomsvold

POESI
2. DET HAR INGENTING MED KJÆRLIGHET Å GJØRE av Cathrine Grøndahl

PROSA 
3. SPLIT TOOTH av Tanya Tagaq
4. DET GRÅDIGE HJERTET av Bjørg Vik
5. GYMNASLÆRER PEDERSENS BERETNING OM DEN STORE POLITISKE VEKKELSEN SOM HAR HJEMSØKT VÅRT LAND av Dag Solstad

Ingen kommentarer: