torsdag 17. oktober 2024

Mer mann i monitor VII

Arctic Dreams av Barry Lopez foran en nymalt stuevegg – som tilfeldigvis er malt i fargen "Nordisk hav".  


17/44 er så langt jeg har kommet i årets leseprosjekt. Jeg er med andre ord ikke en gang halvveis, og nå skriver vi oktober. Likevel fortsetter jeg å ha troa, for jeg har en del halvleste bøker skrevet av menn liggende. Hvis jeg bare får plukket dem opp og lest dem ferdig, så blir tallet fort større. 

I innleggene i serien "Mer mann i monitor" har jeg som regel harselert med bøkene jeg har lest, men denne gangen skal jeg gjøre noe annet. Jeg er nemlig i gang med naturlitteraturklassikeren Arctic Dreams av Barry Lopez, som jeg faktisk hørte om for første gang under et foredrag om Hanna Resvoll-Holmsen i fjor høst, og jeg vil bare si at det er en helt nydelig bok. Om isbjørner, morskusfe, is og evig sol. Hurra, hurra. Her følger noen tilfeldige utdrag: 




Ingen kommentarer: