søndag 1. november 2009

Kanskje

Kanskje har jeg for liten tid, kanskje er jeg for intern, kanskje har jeg for mye å si, kanskje har jeg for lite å si, kanskje har jeg ikke struktur, kanskje har jeg en jobb hvor jeg ikke får vite timelistene før kun én uke i forveien, kanskje er jeg ikke så estetisk anlagt - verken her eller der, kanskje skriver jeg et brev, eller i dagboken, eller i den hemmelige boken som ligger i skatollet og har et tema jeg ikke vil si, kanskje leser jeg for mange aviser (jeg er blitt flink, istedenfor fem om dagen leser jeg nå bare et par), kanskje er pensum for mye tull, kanskje vil jeg heller drikke øl, kanskje gidder jeg rett og slett ikke, kanskje sitter jeg på bussen og noterer (eller jeg møter gamle kjente der), kanskje distraherer katten min meg når han tar seg en spasertur over tastaturet, kanskje vasker jeg klær og henger dem opp i kjelleren, kanskje drikker jeg hot chilli mocha to go-kaffe og snakker med italienere, kanskje prioriterer jeg feil, eller kanskje prioriterer jeg faktisk helt riktig (det kommer ann på hvem som ser det), kanskje leser jeg Kjell Askildsen-noveller (nei, jeg har akkurat lest gjennom hele hans forfatterskap, det er ikke mer igjen å lese!), kanskje vet jeg for lite, kanskje er jeg for gammel (jeg er i hvertfall ikke for ung!), kanskje går jeg på tur og ser på hestene på jordet, kanskje alt jeg sier nå er vrøvl, kanskje har jeg ikke nok idéer, kanskje er jeg for sliten, kanskje sover jeg med brillene på, kanskje vil jeg heller spise pistasjenøtter og drikke lakriste på kjøkkenet og høre på radioen og glede meg til lyden av skritt opp trappen.

3 kommentarer:

C sa...

Kanskje, men det ble en artig tekst ut av det i hvertfall.

Ask for answers sa...

Veldig artig :D Har aldri tenkt på å bygge opp en tekst på den måten før. Inspirerende ;)

difference sa...

fint.