tirsdag 2. april 2024

Bøker lest i mars: Gjentagelser og en lanseringsfest

PROSA
1. GJENTAGELSEN av Vigdis Hjorth 
2. VI ER IKKE HER FOR Å HA DET MORSOMT av Nina Lykke 
3. GOD MORGON, MIDNATT av Jean Rhys 


POESI 

4. VARMERE, NÆRERE, ÅPNERE, BREIERE av Kristian Bergquist 

SAKPROSA 
5. MOTHER HUNGER av Kelly McDaniel 

Tenk at dette finnes til salgs: Førsteutgave av Undsets eneste
diktsamling, med en dedikasjon til Undsets mor, fra Undset selv.
Dessverre blir det litt for dyrt for meg. 


Signerte bøker på lanseringsfesten. 


I mars så jeg Helle Helle på Litteraturhuset, jeg diskuterte Nina Lykke med bokklubben, De jordbundne fikk én god og én dårlig anmeldelse, jeg anbefalte Bohman til Framtidas lesere, og romanen hadde sin lanseringsfest på Cappelens Forslag. 

Den beste boka jeg leste var Gjentagelsen, og her forklarer anmelder Elise Winterthun ypperlig hvorfor. Selv brukte jeg deler av påsken til å anmelde God morgon, midnatt for Tidsskriftet Mellom. Det kan jeg fortelle mer om senere. En annen ting som hendte i påska var at jeg ble kastet av en våryr hest, og siden har jeg hatt vondt i ryggen. Jeg vet ikke om de to har noen sammenheng, eller om jeg bare kjenner på alderdommen. Nå er det april, og snart, følge værmeldingen, snør det igjen. 

Ingen kommentarer: