søndag 24. oktober 2021

Litteratur i august og september


Tobie leser. 

SAKPROSA
1. MIN SKYLD av Abid Raja
2. IT CHOOSES YOU av Miranda July

PROSA
3. HUS OG HJEM av Helle Helle 
4. MEG, MEG, MEG av Kjersti A. Skomsvold



Her er jeg, veldig sent ute med månedsoppsummeringene! Det har aldri skjedd før.

Jeg har vært så mye syk og dårlig i høst, har måttet avlyse og takket nei til så mye, og knapt fullført en bok. Når jeg først har gjort det, har det stort sett vært bøker jeg har lest før. På lista er biografien til Abid Raja den eneste nye boka. Måtte nesten lese den da en kritiker beskrev den som "noe av det beste som er skrevet om å vokse opp med to kulturer" (jeg parafraserer). Kan ikke si jeg er enig, selv om det var interessant. 

Fortsatt befinner jeg meg i en periode hvor jeg bare orker å lese gamle ting, det føles så uoverkommelig å starte på noe ukjent, det krever liksom så mye mer. Jeg vet ikke en gang om det er over ennå. 

Jeg føler ikke jeg har så mye å melde, til tross for det lange fraværet, men til uka er det slippfest for Sara Sølbergs nye roman Sarabande. Det blir nok bra!

Ingen kommentarer: