søndag 31. august 2014

Bøkene jeg leste i august: Våpen, hipster-Oslo og granateplesuppe

I august har jeg flytta til et nytt sted og begynt på et nytt universitet. Nærmere bestemt Norges miljø- og biovitenskapelige universitet på Ås. Skrev dette i fjor høst, nå er jeg her. Endelig, for innerst inne har jeg jo hatt lyst til dette så mye lengre, jeg har bare ikke gjort det før nå. Jeg har også flytta inn i egen leilighet. Blitt kjent med masse folk, utforska skogene i nærområdet og sykla masse, bare for å se. Var også på utferd til Hamar med biologiklassen. Skrevet journaler opp i mente, allerede i morgen har jeg fem studiepoeng i boks. Etc, etc. Det har skjedd så mye i det siste at det har blitt lite lesing. For å være helt ærlig liker jeg det veldig godt. Ihvertfall akkurat nå. Snart kommer høsten og vanene, det blir nok mer lesning da. Akkurat nå er det bare så mye annet. 

PROSA co
1. A FAREWELL TO ARMS av Ernest Hemingway
2. FORDELER OG ULEMPER VED Å VÆRE TIL av Vigdis Hjorth
3. MAGNHILD av Guri Idsø Viken og Inger Johanne Sæterbakk

4. POMEGRANATE SOUP av Marsha Mehran
slutt
TEGNESERIER

5. AYA av Marguerite Abouet og Clément Oubrerie
---

DEN BESTE BOKA MELLOM
A Farewell to Arms. Ikke det beste jeg har lest av Hemingway, men jeg har tenkt på den relativt ofte i ettertid. Selv om det må innrømmes at jeg så Hemingway & Gellhorn ikke så lenge etterpå og kanskje hjalp den også meg med å tenke på A Farewell to Arms. 

DEN KJIPESTE BOKA

Boka til Vigdis, usj.


Den ene bokhylla i den nye leiligheten. Gir det et halvt år, så er det stappa der.

Ingen kommentarer: