tirsdag 22. juli 2014

Sommer på landet, i skogen

Mens det ute i verden har skjedd de frykteligste ting, har jeg de to siste ukene vært på hytta i skogen på landet og bare gjort hyggelige ting. Jeg har smugstartet høstens biologistudier, satt opp stillas, høytrykksspylt tak og veranda, sagd ved, padla i kano, løpt og lest masse, masse. Ble sykt brun og sov som en stein hver natt. Hadde et ekorn i et tre som nærmeste nabo og selskap av et vepsebol under verandaen. Nå er jeg tilbake i byen, ved havet; til internett og måkeskrik, aviser hver dag. (Dessverre er det like varmt her som der, tretti grader i skyggen. Herregud. Jeg er ikke lagd for dette, jeg som begynte å lengte etter vinter og snø allerede i mai.) I morgen skal jeg prøve bunaden min for første gang og bade i sjøen.








1 kommentar:

HL sa...

Kos deg på landet! Og drikk nok, det hjelper litt på varmen, og kanskje bade i sprederen, som da man var barn, hvis det er langt til sjø eller ferskvann. Får vi se deg i bunad?