torsdag 2. januar 2014

Årssummering 2013: Desember

I desember var jeg mye på fest, men ikke bare det, jeg skrev også veldig mye. Veldig bra måned altså. 



I desember var jeg på en kunstutstilling som jeg likte veldig godt. Har sagt det før, men sier det igjen: Hvis du befinner deg i Kristiansand før 19.januar, ta turen til Kristiansand Kunsthall. Utstillingen varer til da. 


Fylte 25 år i desember.  En av gavene jeg fikk var en personalized notatbok. Det hører forresten med til fortellingen at alle gangene jeg har vært på polet og kjøpt vin etter at jeg fylte tjuefem (tre ganger), har jeg blitt spurt om å vise legitimasjon. Blir like glad hver gang. 


Var på julebord og det var kjempehyggelig.


Red på tur i mørket. (Slapp av, både hesten og jeg hadde på oss reflekser. Det er viktig.) 


Var på tur med Stanley.


Hadde tilfeldigvis på meg samme kjole på nyttårsaften som på nyttårsaften i fjor. 


Nyttårsfestens buffebord. Jeg hadde egentlig tenkt til å lage en fancy vegansk rett, men måtte droppe det etter å ha lett forgjeves etter silketofu i alle byens asiabutikker. Lagde hummus og en paprikapeanøttesaus i stedet. 


Fikk ski til bursdagen og gleder meg noe helt vanvittig til å stå på de, men det ser ikke ut til at det blir snø med det første. Og på Facebook poster folk bilder av blomster som har begynt å gro i bedet. Jeg synes det er trist og får helt vondt i brystet av å tenke på det. 

Nå er det januar og nytt år. Det skjedde mange bra ting i 2013, men også mye dumt, leit og vanskelig. Det var nok mest av det siste der når jeg ser året samlet, men det ble bedre mot slutten og desember var en bra måned. I dag så jeg nyttårstalen til Erna og jeg synes det var veldig fint at hun snakket om psykisk helse. I går var jeg på nyttårsfest og vi snakket om hva vi gledet oss til i 2014. Akkurat nå gleder jeg meg mest til å begynne på skolen igjen neste uke, etter en lang juleferie. Ellers har jeg en del planer jeg gleder meg til, skal bl.a. reise til Palestina og Israel, men kanskje viktigst av alt er alt jeg har tenkt til skrive. Tror 2014 blir et bra år. Det er vel sånt "alle" lirer av seg første januar, men ihvertfall så tror jeg 2014 blir bedre enn det forrige, og det er jo noe. I går sa jeg godt nyttår, i dag sier jeg godt nytt år!

Ingen kommentarer: