lørdag 19. oktober 2013

10 ting jeg som gjør meg glad

1. å gå inn på nettbanken og bare SE på pengene mine.*
2. å ri og være sammen med hester.**
3. å tilbringe tid på fjellet, eller i naturen sånn generelt, utendørs.
4. å løpe i skogen.
5. å ha skrevet noe jeg er fornøyd med.
6. å se på kjekke menn***, f.eks. Pål Sverre Hagen, han er sykt kjekk:














7. å ha løst et matematisk problem; den ultimate mestringsfølelse.
8. å bade, i sjøen, herregud, verdens beste ting å gjøre.
9. dyr generelt.
10. å sitte i blåbærlyngen og for en gangs skyld la grådigheten ta overhånd.



Ting som jeg gjør mye av og som ikke gjør meg noe særlig glad, men som jeg gjør likevel fordi det gir livet en slags mening (eller som eventuelt får meg til å glemme at livet ikke har noen mening): å lese, å opprettholde frokostritualer og et alltid respektabelt ytre.

--

*Det er ikke bare det at det er penger. Det er også det at jeg har tjent dem selv, og jeg har spart. Jeg tenker på selvdisiplinen min, og den er jeg fornøyd med. Jeg tenker også på det jeg en dag skal kjøpe for pengene. Det gjør meg også litt glad.
**Hester er kanskje farlige; jeg har falt av hundre ganger og har tilogmed en stålgjenstand inni kroppen etter et fall fra hesteryggen, men for meg er det enda mer farlig å
ikke ha hester i livet. 

***Jeg liker forøvrig å se på vakre kvinner også, men det gir meg en mer ambivalent følelse. Det er ikke alltid jeg blir så glad, kanskje heller misunnelig og enda mer selvkritisk. 

Ingen kommentarer: